ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ - ΙΣΤΟΡΙΑ

 

ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩ 

fek_228_1923_1_1 fek_228_1923_24_1   Ο πρώτος οικιστικός Νόμος, το1923 έθεσε τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες για τον αστικό σχεδιασμό     και την εφαρμογή των σχεδίων πόλης (Έλληνες πρόσφυγες από Μ. Ασία- άναρχη ανάπτυξη, φτώχεια) και  την   αναγκαιότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών. Πρώτος ΓΟΚ 1929.

 

 

 

Στην Ελλάδα γενικά επιτρέπεται η δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές εκτός από τις περιοχές που υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Από το1923,οι απαιτήσεις είναι: ελάχιστο μέγεθος γεωτεμαχίου : 4 στρέμ. και πρόσβαση σε δημόσιο χώρο (π.χ. δρόμο, πάρκο, πλατεία). Στα 500μ από τα όρια οικισμού: 2στρεμ. .Όσοι οικοδομούν σε εκτός σχεδίου περιοχές επιβαρύνονται με το κόστος επέκτασης των βασικών δικτύων υποδομής (ύδρευση, ηλεκτρικό, κλπ) και με το κόστος σύνδεσης.
Παράλληλα νομκά εργαλεία θεσμοθετήθηκαν :
- Νόμος 3351/1932 “προστασία Αρχαιολογικών χώρων και πολιτιστικής κληρονομιάς”
 - Αγροτικός αναδασμός ξεκίνησε από το 1950, με σκοπό την βελτίωση της αγροτικής παραγωγής και της ποιότητας ζωής στις αγροτικές περιοχές και την αύξηση του αγροτικού πληθυσμού. Ίδρυση της Τοπογραφικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Γεωργίας (σήμερα: Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης), με σκοπό την ολοκλήρωση της αγροτικής αναμόρφωσης και την αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος της εσωτερικής μετανάστευσης του πληθυσμού από την ύπαιθρο στα αστικά κέντρα (λόγω φτώχειας στην μεταπολεμική περίοδο) και το πρόβλημα των προσφύγων.
- Ιδιωτικοποίηση αγροτικής και αστικής γης (διανομές)
- Ο Νόμος 2344/1940 έθεσε κανονισμούς για τον κοινόχρηστο ιδιοκτησιακό χαρακτήρα και τα δικαιώματα διαχείρισης της ζώνης του αιγιαλού. Ο Νόμος περί αιγιαλού εμπλουτίσθηκε το 1968, 1970, και με τον νέο Νόμο 2971/2001. Για τα δάση το Διάταγμα 86/1969 εισήγαγε τον Δασικό κώδικα, και ακολούθησαν οι Νόμοι 9998/1979,  208/2003, 3229/2004 και άλλα 75 περίπου διατάγματα καθορίζουν την διαχείριση των δασικών εκτάσεων.
Η πρώτη γενιά αυθαιρέτων εμφανίζεται στην μεταπολεμική Ελλάδα , στην Αθήνα και Θεσσαλονίνη 380.000 κτίσματα. Με την αναθεώρηση του ΓΟΚ το 1955 έχουμε την πρώτη νομιμοποίηση Οι λόγοι που οδήγησαν στην αυθαίρετη δόμηση ήταν τότε :Έως το 1968 οι οικοδομικές άδειες δεν ήταν απαραίτητο να εκδοθούν πριν από την κατασκευή (μπορούσε να εκδοθούν και μετά).1967-1974: περίοδος στρατιωτικής χούντας. Το 1968 όσοι είχαν κτίσμα χωρίς οικοδομική άδεια έπρεπε να κάνουν δήλωση, να πληρώσουν για την έκδοση άδειας, αλλά και για έναν επιπλέον φόρο ~10-30% της αξίας του κτίσματος. Στο διάστημε αυτό, βάση νόμου, η ευθύνη για την κατασκευή και την επίβλεψη της οικοδομής μεταβιβάστηκε με ανάθεση από την υπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα (ιδιώτες μελετητές) και τους ιδιοκτήτες , με σοβαρές κυρώσεις σε περίπτωση παρανομίας με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας ανάπτυξης. Έτσι η οικοδομική άδεια μπορούσε να εκδοθεί σε 1 ημέρα. Όμως παρατηρήθηκε αύξηση της διαφθοράς. Την περίοδο αυτή παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση για δεύτερη ή παραθεριστική κατοικία (σε εκτός σχεδίου υπάρχοντα μικρά οικόπεδα περίπου  300μ2). Εκδόθηκαν άδειες με ειδικό νόμο.Νέος ΓΟΚ το 1973. Η ευθύνη για την κατασκευή και επίβλεψη επανήλθε στις δημόσιες υπηρεσίες και στις πολεοδομίες.1977 : νομιμοποίηση των ιδιωτικών δρόμων στους αυθαίρετους οικισμούς.1979: απαγόρευση της κατάτμησης των αγροτεμαχίων σε λιγότερο των 4 στρεμ. Ελάχιστο αγροτεμάχιο για ανοικοδόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές στην Αττική: 20 στρεμ.Σύνταγμα 1975 (αναθεωρήθηκε το 2001): η προστασία του περιβάλλοντος βασίζεται στο Αρθρο 24.  Στο μεταξύ σημειώθηκε αύξηση του πληθυσμού 45% στην περιοχή της Αττικής. Εκτιμάται ότι άλλα 150,000 αυθαίρετα κτίσματα χτίστηκαν τότε. Ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας ζει στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.Οικιστικός Νόμος 1337/1983   (πολεοδομική οργάνωση πυκνοκατοικημένων εκτός σχεδίου περιοχών και παροχή υπηρεσιών). Παράλληλα, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα νομιμοποίησης αυθαιρέτων, το οποίο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. «αν το δηλώσεις μπορεί να το σώσεις» Από τότε μέχρι σήμερα έγιναν πολεοδομικά σχέδια για 600,000 στρεμ, αλλά μόνο για τα 450,000 στρεμ έχει ολοκληρωθεί η πράξη εφαρμογής, και μόνο για τα 250,000 στρεμ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σποραδικής νομιμοποίησης των αυθαιρέτων (μετά από επιτόπιο έλεγχο) και έχουν εγγραφεί οι ιδιοκτησίες στο σύστημα μεταγραφών και υποθηκών. Αυθαίρετες κατασκευές προ 31.1.1983 “μπορεί να εξαιρεθούν από την κατεδάφιση” . Ο νόμος αυτός έχει την μεγαλύτερη εφαρμογή στην πολεοδομική ιστορία της χώρας.Νόμος 3028/2002 “προστασία Αρχαιολογικών χώρων και πολιτιστικής κληρονομιάς γενικότερα”Νόμος 3208/2003 (ελαχ.: 25μ πρόσωπο για αγροτεμάχια εκτός σχεδίου πόλεως,Νόμος 3212/2003 επέτρεψε την σύνδεση με ΔΕΗ ,Νόμος 9732/2004 έθεσε υπερβολικά πρόστιμα για ανέγερση νέας αυθαιρέτου κατασκευής.ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ  ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝΌσες αυθαίρετες κατασκευές, με δήλωση του ιδιοκτήτη του οικοπέδου, έχουν κατασκευασθεί πρό του 1983, Λόγω της δυνατότητας που δίνει ο νόμοςγια εξαίρεση από την κατεδάφιση, μπορεί να μεταβιβασθούν.Οικόπεδα εκτός σχεδίου, που έχουν αγορασθεί μετά το 1983, και έχουν κτισθεί αυθαίρετες κατασκευές δεν μπορούν να μεταβιβασθούν.Νόμος 1337/1983Αυθαίρετες κατασκευές σε περιοχές που γίνεται ΕΠΑ οι οποίες υπάρχουν ΠΡΟ της 31.1.1983 μπορεί να εξαιρεθούν από την κατεδάφισηόταν δεν δημιουργούν ζημιά στο περιβάλλον ή αν δεν είναι επικίνδυνες από στατική ανεπάρκειαΗ διαδικασία εξαίρεσης από κατεδάφιση προβλέπει :-υπολογισμός: κάλυψης, σδ,-Υποβολή δήλωσης, τοπογραφικό (1:200, 1:500, 1:1000), οριζοντιογραφία / τομές του κτιρίου (1:100) & περιγραφή της κατασκευής και της χρήσης του κτίσματος-  Στατικός έλεγχος, επιτόπιος έλεγχος-  Ειδική «εισφορά για αυθαίρετο κτίσμα» 10% της αξίας του κτίσματος-   Ετήσια εισφορά “πρόστιμο συντήρησης”- μπορεί να μετατραπεί σε εφάπαξ πρόστιμο συντήρησης. Κλιμακωτό, ανάλογα με τον βαθμό αυθαιρεσίας, ποτέ το τριπλάσιο της “ειδικής εισφοράς”- Ακολουθείται η νόμιμη διαδικασία έκδοσης “οικοδομικής άδειας”Τι δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί ποτέ σύμφωνα με το Σύνταγμα επειδή θεωρείται ότι προκαλεί ζημιά στο περιβάλλονΑυτά που σύμφωνα με το νέο σχέδιο πόλης βρίσκονται σε:- Κοινόχρηστους χώρους (δρόμους, πλατείες, κλπ)- Μέσα στην ζώνη ασφαλείας από διεθνές, εθνικό, περιφερειακό, ή δημοτικό οδικό δίκτυο,- Μέσα στην ζώνη του αιγιαλού. - Κρατική ή δημόσια γη,- Δασική έκταση (οι πρώτες στατιστικές από το ΕΚ δίνουν ότι το 48% των δηλοθέντων διεκδικείται από το δημόσιο ως δασική έκταση)- Αρχαιολογικό χώρο,- Ρέματα  Τα πρόστιμα για αυθαίρετες κατασκευές που έχουν κτισθεί μεταξύ 31.1. 1983 και 5.3.2004-Πρέπει να κατεδαφισθούν οπωσδήποτε- πρόστιμο “αυθαιρέτου κατασκευής”- Ετήσιο πρόστιμο διατήρησης μέχρι την κατεδάφιση Τα πρόστιμα για όσα κτίσθηκαν μετά από την 5.3.2004- Πρέπει να κατεδαφισθούν οπωσδήποτε - πρόστιμο “αυθαιρέτου κατασκευής” ίσο με την αξία του κτίσματος, και σε περίπτωση που προκαλεί ζημιά στο περιβάλλον: διπλάσιο της αξίας του κτίσματος Οι πιο κοινές μορφές αυθαιρέτων κατασκευών- “καταπατήσεις” κρατικής ή ιδιωτικής γης και φθηνές κατασκευές, - Παράνομη ή νόμιμη κατάτμηση αγροτικής γης και παράνομη μετατροπή της από αγροτική γη σε αστική γη (οικιστική ή βιομηχανική χρήση) ή μετατροπή από βιομηχανική σε οικιστική.Σε περίπτωση παράνομης κατάτμησης δημιουργείται πρόβλημα στους τίτλους ιδιοκτησίας. Συμβαίνει συχνά στα εκτός σχεδίου.-Κατασκευή χωρίς οικοδομική άδεια συνήθως σε νόμιμα ιδιόκτητο οικόπεδο, σε εκτός σχεδίου περιοχές. Με νόμιμη (συνηθισμένη περίπτωση για τα προ του1337/1983) ή ημι-νόμιμη μεταβίβαση χωρίς εγγραφή του κτίσματος στο υποθηκοφυλακείο ή στο ΕΚ. - Παράνομη επέκταση κτιρίου με νόμιμη άδεια, προσθήκη δωματίου ή ορόφου-  Παράνομη κατάτμηση διαμερισμάτων με σκοπό την ενοικίαση, συνηθισμένο φαινόμενο σε όλες τις μεγάλεςπόλεις του κόσμου.- Η έλλειψη στεγαστικής πολιτικής  - Υψηλές οι αξίες γης και διαμερισμάτων στις εντός σχεδίου περιοχές   - Επιτρεπόταν η κατάτμηση των αγροτεμαχίων, αλλά όχι η ανοικοδόμηση. - Συγκριτικά χαμηλές οι αξίες αγροτικής γης. - Νόμιμη κατάτμηση αγροτικής γης στην περιφέρεια της πόλης, δημιουργία ιδιωτικού οδικού δικτύου, νόμιμη πώληση μικρών αγροτεμαχίων σε χαμηλού εισοδήματος οικογένειες, εγγραφή σε υποθηκοφυλακείο. - Αυθαίρετη δόμηση (: χωρίς οικοδομική άδεια) εκτός σχεδίου. πόλης.  Με την ανοχή του κράτους λόγω έλλειψης στεγαστικής πολιτικής - Κέρδος για τους επιχειρηματίες της εποχής 

 

Οι αυθαίρετες κατασκευές γενικά δεν μεταβιβάζονται και δεν μπορεί να υποθηκευτούν.

 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ : Αυθαίρετα είναι τα κτίσματα ή το τμήμα κτίσματος που κατασκευάσθηκε χωρίς οικοδομική άδεια ή χωρίς να περιλαμβάνεται στην οικοδομική άδεια, όπως αυθαίρετη είναι και η διαφοροποίηση , από κατασκευής ή μεταγενέστερα, στοιχείου ή στοιχείων της οικοδομικής άδειας.

  Τα  αυθαίρετα χωρίζονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες : α. αυθαιρετα εντός σχεδίου και β. αυθαιρετα εκτός σχεδίου πόλης. Τα αυθαίρετα εντός σχεδίου σε πολλές περιπτώσεις νομιμοποιούνται , αν τηρούν τους κανόνες δόμησης , με τη διαδικασία της εκ των υστέρων έκδοσης οικοδομικής άδειας  και της επιβολής προστήμων αυθαίρετης ανέγερσης και διατήρησης από το χρόνο κατασκευής ως το χρόνο νομιμοποίησης. Τα αυθαίρετα εκτός σχεδίου επίσης μπορεί να νομιμοποιούνται αν τηρούν τους όρους δόμησης της περιοχής και τις διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμησης, 

 

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ 

ΝΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ

Ν.Δ.17-7-1923 (ΦΕΚ 228Α/1923)  Περί Σχεδίων, Κωμών και Συνοικισμών του Κράτους και οικοδομής αυτών. (άρθρα: 60, 61, 62, 63, 64, 65, και 69)

 Α.Ν.2344/1940 (ΦΕΚ 154Α'/40) Περί αιγιαλού και παραλίας (άρθρα: 1 εωςκαι 28)

Α.Ν.1925/1951 (ΦΕΚ 243A) Περί ρυθμίσεως κτηματικών τινών ζητημάτων του Δημοσίου επειγούσης φύσεως (άρθρο 3)

Α.Ν.410/1968 (ΦΕΚ 110Α'/68) Περί αυθαιρέτων οικοδομικών κατασκευών (άρθρα 1,2 και 4)

Β.Δ.758/1968 (ΦΕΚ 265Α/68) Περί καθορισμού του τρόπου βεβαιώσεως και εισπράξεως της κατά το άρθρο 2 του Α.Ν. 410/1968 "Περί αυθεραίτων οικοδομικών κατασκευών" εισφοράς ως και του χρόνου καταβολής ταύτης (άρθρα 1,2 και 3)

Ν.Δ.439/1970 (ΦΕΚ 36Α'/70) Περί συμπληρώσεως των διατάξεων περί αιγιαλού (άρθρα 1,2 και 3)

Ν.Δ.444/70 (ΦΕΚ 39Α/70) Περί αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος και σχέσεων προς τας αρμοδιότητας των Σωμάτων Ασφαλείας (άρθρα 1 και 2)

Ν.Δ.8/73 (ΦΕΚ 124Α/73) Περί Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού. Μέρος V (άρθρα 118, 119, 120 και 121)

Ν.Δ.393/74 (ΦΕΚ 110Α'/74) Περί συμπληρώσεως των διατάξεων του Α.Ν.2344/40 "Περί αιγιαλού και παραλίας" (άρθρα 1, 2 και 3)

Ν651/1977 (ΦΕΚ 207Α/77)Περί αυθεραίτων οικοδομικών κατασκευών διατάξεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων (άρθρα 1, 2, 3, 8 και 14)

Ν720/1977 (ΦΕΚ 297Α/77) Περί εξαιρέσεως από της κατεδαφίσεως αυθεραίτων κτισμάτων επιβολής ειδικών τελών επί οικοδομικών εργασιών εκτελουμένων κατά τας διατάξεις του άρθρου 102 του Ν.Δ.8/73 και του άρθρου 1 του Α.Ν. 395/1968 και ρυθμίσεως ετέρων πολεοδομικών θεμάτων (άρθρα 1, 2, 3, 7, 8, 9, 12 και 13)

Ν973/79  Περί συστάσεως Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (άρθρο 27)

Ν998/79 (ΦΕΚ 289Α/79) Περί προστασίας των δασών, δασικών και αναδασωτέων εν γένει εκτάσεων της χώρας (άρθρα 45 και 71)

Ν1337/83 (ΦΕΚ 33Α') Επέκταση των πολεοδομικών σχεδίων, οικιστική ανάπτυξη και σχετικές ρυθμίσεις. Κεφάλαιο Β-Αυθαίρετες Κατασκευές (άρθρα 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22), Κεφάλαιο Γ-Διάφορες άλλες πολεοδομικές ρυθμίσεις (άρθρα 23 παρ. 3, 4 και 39)

Ν1577/85 (ΦΕΚ 210Α'/85) Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (άρθρο 22 παρ. 3 και 4)

Ν1512/85 (ΦΕΚ 141Α'/86)Συμπλήρωση στο Ν. 1337/83 και λοιπές ρυθμίσεις. (άρθρα 8 και 9)

Ν1650/86 (ΦΕΚ 160Α'/86) Για την προστασία του περιβάλλοντος (άρθρα 1 εως και 33)

Ν1647/86(ΦΕΚ 141Α'/86) Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων (ΟΚΧΕ) και άλλες διατάξεις (άρθρο 13 παρ. 7)

Ν1772/88 ΦΕΚ 91Α'/88) Τροποποίηση των διατάξεων του Ν.1557/85 "Γενικός Οικοδομικός κανονισμός και άλλες διατάξεις" (άρθρο 2 παρ. 2,4 και5)

Ν1849/89(ΦΕΚ 113Α'/89) Επέκταση και συμπλήρωση των στεγαστικών προγραμμάτων του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας και άλλες διατάξεις (άρθρο 17)

Ν1892/1990(ΦΕΚ 101/Α/90)Περί ρυθμίσεων αρμοδιότητας Υπουργείου Γεωργίας για το συγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλων διατάξεων. Κεφάλαιο Κ (άρθρο 114)

 Ν2052/92(ΦΕΚ 94Α'/92) Μέτρα για την αντιμετώπιση του νέφους και πολεοδομικές ρυθμίσεις (άρθρο 5)

Ν2242/94(ΦΕΚ 162Α/94) Πολεοδόμηση περιοχών δεύτερης κατοικίας σε Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου, προστασία φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις (άρθρο 3 παρ. 5, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 και 23 και άρθρο 4 παρ. 2)

2300/95(ΦΕΚ 69Α/95) Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και άλλες διατάξεις (άρθρο 23 παρ. 6α, 6αα, 6αβ, 6β και 6γ)

Ν2503/95(ΦΕΚ 107Α/95) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις. Κεφάλαιο Β (άρθρο 5 παρ. 6β)  

ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ

Απόφαση Γ, 64957/2677/83 (ΦΕΚ 682Δ'/83)

Εξαίρεση από την εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν1337/83 των αυθαιρέτων κατασκευών της περιοχής Πλάκας

Απόφαση Γ, 64958/2678/83  (Φ 682Δ'/83)

Εξαίρεση από την εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν1337/83 των αυθαιρέτων κατασκευών της ΄Ανω Πόλης Θεσσαλονίκης

ση Γ, 68600/3063/83 (ΦΕΚ 750Β'/83)

Ρύθμιση καταβολής του ποσού που δίνεται στο Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ. με την υποβολή της δεύτερης δήλωσης αυθαιρέτου σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 15 του Ν. 1337/83

Απόφαση Γ, 42733/1616/83 (ΦΕΚ 403Β'/83)

Αναπροσδιορισμός προστίμου αυθαιρέτων κτισμάτων ή κατασκευών που επιβλήθηκε και δεν εξοφλήθηκε μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 1337/83 

Απόφαση Γ, 77824/3159/9-12-83(ΦΕΚ 8Β'/12-1-1984)

Απόφαση για τα κτίσματα στον Αιγιαλό και Παραλία

Απόφαση 20435/613/6-3-85 (ΦΕΚ 141Β'/85)

Δικαιολογητικά για τη χορήγηση οικοδομικής αδείας, σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 8 του Ν.1512/85

Απόφαση 23186/3626/15-3-85 (ΦΕΚ 172Β'/1-4-1985)

Εξειδίκευση κοινωνικών λόγων για άδεια αποπεράτωσης αυθαιρέτων κτισμάτων

Απόφαση 23187/3627/15-3-85 (ΦΕΚ 172Β'/85)

Τρόπος, διαδικασία και δικαιολογητικά για την έκδοση οικοδομικής αδείας αυθαιρέτων κτισμάτων της παρ. 5 του άρθρου 16 του Ν.1337/83 όπως προστέθηκε με το άρθρο 8 παρ. 8.5 του Ν.1512/85

Απόφαση 23188/3628/15-3-85 (ΦΕΚ 172Β'/1-4-85)

Διαδικασία για τη μετατροπή του προστίμου διατήρησης σε πρόστιμο εφάπαξ

Απόφαση 38106/12-5-89 (ΦΕΚ 360Β'/16-5-89)

Σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας αυθαιρέτων κτισμάτων δηλωθέντων με τις διατάξεις του Ν1849/89

Απόφαση 42242/2361/89 (ΦΕΚ 380Β'/89)

Σφράγηση ακινήτου σε περίπτωση μεταβολής της χρήσης

Απόφαση 39869/7379/89 (ΦΕΚ 375Β'/11-6-89) Απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη σύνδεση κτισμάτων ή κατασκευών του άρθρου 9, του Ν.1512/85 με τα δίκτυα Δ.Ε.Η. και υδρεύσεως

 

Απόφαση 71114/90 (ΦΕΚ 537Δ'/90)

Έκδοση οικοδομικής αδείας σε εφαρμογή της παρ. 8.5 του άρθρου 8 του Ν.1512/85

Απόφαση 44353/1812/19-7-1983(ΦΕΚ 466Β'/16-8-1983)

Διαδικασία κατεδάφισης περιφράξεων που εμποδίζουν την πρόσβαση προς τις ακτέςΑπόφαση 62297/13247/6-10-1983 (ΦΕΚ 595Β/17-10-1983) Καθορισμός αμοιβής Τεχνικών για μελέτες και ενέργειες που απαιτούνται για την εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 5 και 6 του άρθρου 15 του Ν.1337/1983Απόφαση 104645/7572/20-12-1991 (ΦΕΚ 1056Β'/27-12-1991) Τροποποίηση της 44353/1812/19-7-1983 Απόφασης "Διαδικασία κατεδάφισης περιφράξεων που εμποδίζουν την πρόσβαση προς τις ακτές (Β'466)" Απόφαση 6936/1244/18-2-1993 (ΦΕΚ 148Β/13-3-93) Εξειδίκευση κοινωνικών λόγων για άδεια αποπερατώσεως αυθαιρέτων κτισμάτων. (Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 2 της με αριθμό 23186/3626/85 ΦΕΚ 172Β/1-4-85 απόφασης)Απόφαση 66423/3591/5-6-1995 (ΦΕΚ 519Β'/15-6-1995) Μετατροπή προστίμου διατήρησης αυθαιρέτων κατασκευών που εξαιρούνται της κατεδάφισης εφόσον πρόκειται για μικρές παραβάσεις, σε πρόστιμο εφάπαξΑπόφαση 89068/5235/12-9-1996 (ΦΕΚ 877Β'/17-9-1996) Τροποποίηση της 66423/3591/5-6-95 απόφασης "Μετατροπή προστίμου διατήρησης αυθαιρέτων κατασκευών που εξαιρούνται της κατεδάφισης εφόσον πρόκειται για μικρές παραβάσεις, σε πρόστιμο εφάπαξ (Β'519)Απόφαση 65220/1986/26-3-96 (ΦΕΚ 203Β/28-3-96) Αποδέσμευση της Ελληνικής Αστυνομίας από την ευθύνη εκτέλεσης έργων ξένων προς την αποστολή της

ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩ 


The energy performance certificate

The energy performance certificate (ARC) is a document issued by the auditor (an engineer who has joined the Special Register of Energy's Inspector YPEKA).
The Energy Performance Certificate as a document verified and recognized by the YP.E.K.A which maintains a special database so that the specific codes that came to check its validity.


The Energy Performance Certificate required for all buildings over 50 m , The main purpose (residence (permanent or seasonal), commercial use, public assembly, education, temporary accommodation, health and welfare, etc.)

The ARC is required to complete the construction of a new or substantially renovated buildings.

It is also mandatory to issue Energy Performance Certificate when selling the whole building or part of.

In the case of a new lease the Energy Performance Certificate is required if this is the entire building from 09.01.2011 and if it is part of (eg apartment - store), from 09.07.2011

The Energy Performance Certificate provided by Law 3661/08 which states:

Article 1 Purpose: Under the provisions of this Act, in line
Greek legislation with Directive 2002/91/EC of the European Parliament and the Council of 16 December 2002 "For the energy performance of buildings" (OJ L1, 4.1.2003).

Article 2 Definitions: Section 5. "Energy performance certificate building": a certificate recognized by the Ministry or other body designated by it, issued by the Inspector of Buildings Energy and reflects the energy efficiency of a building. "Which is a concept defined in paragraph 2 of that article as follows "Paragraph 2. "Energy efficiency building": The amount of energy actually consumed or estimated to meet the different needs associated with the normal use of the building, which may include, inter alia, heating, producing hot water, cooling, ventilation and lighting. This quantity is expressed by one or more numeric indicators which have been calculated taking into account insulation, technical and installation characteristics, design and location of the building in relation to climatic aspects, solar exposure and influence gei tonal construction, energy production of the same
building and other factors that affect energy demand, which include climatic conditions inside the building.

Go to the services of our office

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ